Klantenservice

 

Veelgestelde vragen - Klantenservice

Is het veilig om online te winkelen?

Natuurlijk kan dat! Alle aankopen die je doet in onze online winkels zijn 100% veilig. De beveiligings- en coderingsprotocollen die worden gebruikt voor banktransacties zijn 100% veilig.

Je bankgegevens worden beschermd en gecodeerd door de nieuwste technologie van ons betalingssysteem Adyen, een van de toonaangevende technologische platforms voor betalingen die door de meeste online winkels worden gebruikt. Het is veiliger om in onze winkels met een kaart te betalen dan bij een tankstation of een restaurant.

Je bankgegevens worden gecodeerd via het SSL-protocol (Secure Socket Layer) en naar onze server gestuurd en in een volledig beveiligde omgeving aan onze bank doorgegeven. Je gegevens worden op geen enkel moment op onze servers opgeslagen.

Moet ik me registreren om een bestelling te plaatsen?

Nee, je hoeft zich niet te registreren. Je kunt je bestelling als gast plaatsen. Wij vragen je alleen om de informatie die nodig is om je bestelling te kunnen leveren. Als je je registreert nadat je een bestelling hebt geplaatst, wordt de bestelling niet weergegeven in jeaccount.

Als je echter een bedrijf hebt en een bestelling met BTW wilt plaatsen, moet je wel een account hebben. Neem contact met ons op voor details en wij zullen je helpen.

Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?

Normaal gesproken worden de meeste bestellingen binnen 1-3 werkdagen geleverd.

Bestellingen die op vrijdag na 15.00 uur (CET) en in het weekend worden geplaatst, worden de volgende werkdag door ons magazijn verwerkt. Houd er rekening mee dat sommige producten een langere levertijd hebben. De levertijd is zichtbaar op elke productpagina. De levertijd kan altijd variëren tijdens uitverkoop, promoties, slecht weer of transportstakingen.

Bestellingen geplaatst op feestdagen worden de volgende werkdag door ons magazijn verwerkt.

Indien een van de producten om welke reden dan ook niet beschikbaar is in ons magazijn, zullen wij contact met je opnemen om je te informeren over de vertraging in de levering.

Wij werken samen met bedrijven die de verzending rechtstreeks organiseren, zonder tussenkomst van ons magazijn. Deze bedrijven hebben bewezen betrouwbare partners te zijn gedurende de meer dan 12 jaar dat wij samen zaken doen. Er kunnen zich echter vertragingen voordoen door omstandigheden buiten onze controle, waardoor de levering van je bestelling soms vertraging kan oplopen.

Hoe bestel ik?

Dat is simpel! Alle online bestellingen kunnen probleemloos via de website worden geplaatst, met behulp van een webbrowser op je computer, mobiele telefoon of tablet. Voeg de producten toe aan je winkelwagentje. En als je klaar bent, vul je je persoonlijke gegevens in voor de verzending en sluit je af door een van de betaalmethoden te kiezen.

Hoe weet ik dat mijn bestelling correct is geplaatst?

Aan het einde van het bestelproces zie je het volgende bericht: "Je bestelling is succesvol geplaatst", plus je bestelnummer en een samenvatting van je aankoop.

Je ontvangst een overzicht van je bestelling per mail. Belangrijk: Zorg ervoor dat je je emailadres, telefoonnummer en postadres correct invult.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Bestellingen die al zijn verzonden, kunnen niet worden geannuleerd.

Als je je bestelling wilt annuleren, neem dan contact met ons op. Vermeld hierbij de reden van annulering. Wij zullen onze best doen om je te helpen. Als je nadat je bestelling is bevestigd een van de producten wilt wijzigen, of toevoegen, dan kunnen wij dit alleen doen door je huidige bestelling te annuleren en een nieuwe aan te maken. Houd er rekening mee dat het wijzigen van de bestelling ook gevolgen kan hebben voor de leveringsdatum.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

Alle artikelen die je op de website ziet, zijn op voorraad. Producten waarvan de koopknop niet is ingeschakeld, zijn net uitverkocht. Onze inkoopafdeling doet haar best de producten zo snel mogelijk weer op voorraad te krijgen. In sommige gevallen blijkt een product na het plaatsen van je bestelling toch niet beschikbaar te zijn. In zo’n geval zullen wij je contacteren. Mocht het product niet op voorraad komen, dan sturen we je alternatieve opties of bieden we je een terugbetaling aan.

Wanneer een product uitverkocht is op onze website, kun je je e-mailadres achterlaten op de productpagina. Wij zullen je automatisch berichten wanneer het weer beschikbaar is.

Wat gebeurt er als ik niet thuis tijdens de levering van mijn bestelling?

Geen zorgen, als je niet thuis bent tijdens levering, en de koerier deze niet bij iemand anders kan achterlaten, zoals een portier, familielid, buurman, enz... dan zal hij proberen de volgende werkdag een tweede levering te doen. Als je bij de tweede poging ook niet aanwezig bent, dan laat de koerier het pakketje achter bij een afhaalpunt in de buurt. De koerier zal je per e-mail informeren over de details en het tijdschema voor het ophalen van je pakketje.

Daarom is het zeer belangrijk dat je het juiste adres, emaiadres en telefoonnummer, opgeeft bij je bestelling. Zo voorkomen we incidenten bij levering.

Het kan voorkomen dat we door een bevoorradingsfout niet alle producten beschikbaar hebben. Maar geen zorgen, we nemen onmiddellijk contact met je op zodat je een ander product kunt kiezen, of een terugbetaling kunt ontvangen.

Kan ik een product toevoegen aan een reeds geplaatste bestelling?

Ja, je kunt zoveel producten toevoegen als je wilt, zolang je bestelling ons magazijn nog niet heeft verlaten. Om dit te bevestigen kun je contact met ons opnemen en onze klantenservice zal je hiermee helpen.

Is er een minimum aankoopbedrag?

Nee, er is geen minimum aankoopbedrag.

Wat zijn de verzendkosten?

Hier heeft u alle verzendkosten uitgelegd per gebied en land.

Houd er rekening mee dat de verzendkosten voor fietsen veel hoger zijn en niet gratis zijn.

Is de BTW inbegrepen in de webprijzen?

Alle prijzen op de website zijn inclusief BTW.

In alle EU-landen geldt dit belastingtarief.

In alle andere landen van de wereld wordt geen BTW geheven op de aankopen.

ommige bijzondere landen en gebieden (meestal landen buiten de Europese Unie of gebieden met een bijzondere status) kunnen douanerechten en belastingen heffen die op de plaats van bestemming en op kosten van de klant moeten worden betaald.

Deze kosten zijn variabel, afhankelijk van elk land van bestemming, en dienen op de plaats van bestemming betaald te worden (alleen indien nodig). Raadpleeg het lokale douaneagentschap over deze kosten.

Zijn er extra verzendkosten die niet in de winkel vermeld staan?

Nee. De verzendkosten zijn altijd duidelijk en worden uitgelegd in deze linka. Er worden geen extra of verborgen verzendkosten toegepast op bestellingen.

Houd er rekening mee dat douanekosten geen onderdeel zijn van de verzendkosten en buiten ons platform door externe partijen in rekening worden gebracht. Dit geldt alleen voor landen en gebieden buiten de EU.

Wat zijn de betalingsmogelijkheden?

Santafixie heeft een overeenkomst met Adyen, één van de meest toonaangevende platforms voor betalingstechnologie. Dit platform wordt door de meeste online winkels gebruikt. Door middel van geavanceerde en veilige technologie voor online betalingen bieden zij een intuïtieve en gemakkelijk te gebruiken betalingsgateway.

Bovendien hebben wij een veiligheidsafdeling die dagelijks alle betalingen controleert om eventuele problemen of fraude op te sporen. Santafixie behoudt zich het recht voor om de bestelling en transactie om veiligheidsredenen te annuleren.

We gebruiken drie betalingsmethoden:

  • 1.- Via debet/creditcard. Dit is de snelste, veiligste en meest beveiligde methode en brengt daarbij geen commissie met zich mee.

    Betaling met een kaart via bestaande beveiligingsprotocollen is 100% veilig, zelfs veiliger dan wanneer je in een restaurant of tankstation betaalt. Er worden geen kaartgegevens opgeslagen op een server en de verbinding is te allen tijde gecodeerd. Om veiligheidsredenen verifieert Santafixie alle bestellingen die met een kredietkaart betaald worden. Wij accepteren American Express, Maestro en alle Visa en Mastercard kaarten die in het beveiligde betalingssysteem Verified by Visa zijn geregistreerd.

  • 2.- iDEAL. De online betaalmethode waarmee consumenten online kunnen betalen via hun eigen bank.

  • 3.-Paypal betaling. Met Paypal kun je rechtstreeks met een e-mailadres betalen. Het wordt wereldwijd geaccepteerd en is volledig veilig. De keuze van deze betalingsmethode brengt een kleine commissie van 3% met zich mee, die wordt gespecificeerd wanneer je voor deze methode kiest.

Gebruik je liever een bankoverschrijving of storting? Neem dan contact met ons op via e-mail bestellingen[at] santafixie [dot] com en wij zullen je verder helpen.

Moet ik iets betalen bij ontvangst van de bestelling?

Je hoeft niets te betalen aan de koerier.

Kan ik een artikel na ontvangst terugsturen?

Natuurlijk kan dat. Je kunt een artikel terugsturen voor terugbetaling binnen 30 dagen. En heel belangrijk: het product dient ongebruikt, ongedragen, onbeschadigd en nog in originele staat te zijn, plus in de originele verpakking.

Het is essentieel dat je de te retourneren producten zo goed mogelijk beschermt om schade tijdens het transport terug naar ons magazijn te voorkomen.

In geen geval wordt restitutie verleend voor producten die op de fiets zijn gezet, zijn gebruikt of enige vorm van slijtage vertonen. Teruggestuurde artikelen moeten in optimale staat zijn voor latere verkoop, anders wordt geen restitutie verleend.

Hier is een link waar wij de twee soorten retourscenario’s nader toelichten.

In het geval van fietsen zijn dit de retourvoorwaarden: in geen geval accepteren wij een fiets met gebruikssporen, krassen, schade naar aanleiding van montage, vuil op de banden, schade veroorzaakt door onjuiste verpakking of elke andere vorm van schade die het onmogelijk maakt om de fiets opnieuw te kunnen verkopen. Er wordt gecontroleerd of de fiets in perfecte staat is en of alles intact is. Indien

Santafixie enige schade vaststelt, behoudt zij zich het recht voor om de fiets niet te accepteren.

Als de fiets in zo’n geval moet worden teruggestuurd, dan wordt deze op kosten van de klant naar de koper teruggestuurd.

SPECIALE INKOOP- EN TERUGBETALINGSVOORWAARDEN (Cadeau) Kaart)

De e-Gift Card is een elektronisch product welke gebruikt kan worden als betaalmiddel. Gift Cards kunnen daarom niet worden geretourneerd of terugbetaald.

Artikelen gekocht met een e-Gift Card ruilen: Artikelen gekocht met een e-Gift Card kunnen alleen worden geruild. Het aankoopbedrag kan niet worden teruggestort op een creditcard of een andere betaalmethode.

Retourneren van artikelen gekocht met een e-Gift Card: Als de klant een product wil retourneren dat met een gift card is gekocht, wordt het bedrag gecrediteerd op een nieuwe gift card.

Als de klant besluit een artikel dat hij gedeeltelijk met een e-Gift Card heeft gekocht, terug te sturen, wordt het via de e-Gift Card betaalde bedrag gecrediteerd op een nieuwe kaart, en niet op een andere manier. Het via een ander betaalmiddel betaalde bedrag wordt op hetzelfde betaalmiddel gecrediteerd.

Hoe stuur ik een product terug?

Je moet de producten zo goed mogelijk beschermen in hun verpakking voordat je ze in de doos doet. Bescherm de producten zo goed mogelijk met kartonnen of papier, om zo de lege ruimtes in de doos op te vullen, zodat ze elkaar niet kunnen raken en beschadigen tijdens het transport.

Als wij een fout hebben gemaakt, sturen wij een koerier om het pakket op te halen en de kosten zijn voor onze rekening.

Heb je een fout gemaakt in je bestelling? Dan ben je verantwoordelijk voor de retour/omruilkosten. Je kunt het pakket per post of een andere vervoerder naar ons opsturen, of je kunt ons per e-mail contacteren op bestellingen [at] santafixie [dot] com zodat wij je een betaallink en verzendlabel kunnen sturen voor verzending met GLS. De retourkosten zullen wij je per mail toesturen.

Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?

Zodra wij het pakket in ons magazijn hebben ontvangen en hebben gecontroleerd of de producten in goede staat zijn, gaan wij over tot terugbetaling van het bedrag. In ieder geval zal onze klantenservice contact met je opnemen om alles te bevestigen. Dit proces kan tot 7 werkdagen duren, let op dat in tijden van uitverkoop, Black Friday of Kerst de deze verwerkingstijd kan variëren.

Wat moet ik doen als ik een product in slechte staat heb ontvangen?

Heb je je bestelling ontvangen en is de doos en het product beschadigd? Neem dan gelijk contact met ons op via bestellingen [at] santafixie [dot] com binnen 7 dagen na de datum van ontvangst van de bestelling. Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met je opnemen en je uitleggen hoe we dit kunnen oplossen. Als je ons niet binnen de 7 dagen contacteert, dan kunnen wij je verzoek niet in behandeling nemen. Let op, je dient ons het volgende toe te sturen:

- Foto's van de binnenkant van de doos en het verpakkingsmateriaal.
- Foto's van de buitenkant van de doos: de doos zelf, plus de etiketten op de doos.
- Foto’s van het beschadigde artikel.

Is het gratis om een artikel met de verkeerde maat of afmeting te retourneren?

Het bedrag van de retourzending is alleen gratis als wij een fout hebben gemaakt bij de verzending. Als de fout door jou is gemaakt of als de kleur van het product je niet bevalt, zul je de retourzending zelf moeten betalen.

Mijn bestelling is geretourneerd, wat kan ik doen?

Als na verschillende leveringspogingen en verschillende pogingen om contact met je op te nemen niemand de bestelling ophaalt, wordt deze teruggestuurd naar ons magazijn.

Zodra het is teruggestuurd, nemen wij contact met je op om te zien of je het op een ander adres wilt ontvangen of wilt annuleren.