Veelgestelde vragen - Klantenservice

Is online winkelen veilig?

Natuurlijk kun je bij Santafixie.nl veilig aankopen doen. Als je een bestelling plaatst en in het betaalgedeelte komt, gebeurt dit via een beveiligde connectie (via het SSL-protocol). Je bankgegevens zijn hiermee geheel veilig. Wij zullen je bankgegevens ook nooit op onze servers opslaan. Ook met je persoonsgegevens gaan we op een veilige manier om. Meer hierover kun je ook in ons privacybeleid lezen.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Nee hoor, je hebt geen account nodig om een bestelling te plaatsen, je kunt dit ook als gast doen. We vragen je dan alleen om je gegevens in te vullen die we nodig hebben om de order te verwerken. Echter, als je wel een account aanmaakt, geniet je van allerlei voordelen. Lees hierover meer bij de informatie over het aanmaken van een account.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Wij versturen de bestellingen met UPS en FedEx, de levertijd voor verzendingen naar Nederland en België is hiermee over het algemeen 2 a 3 werkdagen. Alleen de fietsen van het merk State Bicycle, 6KU, Foffa Bikes en Quella Bicycle hebben een wat langere levertijd van 5 – 7 werkdagen. Je vindt de levertijd van de producten ook bij elk product aangegeven.

Hoe plaats ik een bestelling?

Het is heel makkelijk om een bestelling op onze website te plaatsen. Je voegt de producten die je wilt aankopen toe aan je winkelwagentje. Wanneer je alles hierin hebt zitten wat je wilt bestellen, volg je de stappen om je bestelling af te ronden. We vragen je je persoonlijke gegevens in te vullen, een betaalmethode te kiezen en nadat je alle passen hebt doorlopen kun je je bestelling afronden.
Als je al een account hebt, hoef je alleen maar in te loggen en een afleveradres uit je adresboek te selecteren en een betaalmethode te kiezen.

Welke voordelen heeft het om een account aan te maken?

Als je een account aanmaakt op onze website geniet je van diverse voordelen. We zetten er een paar voor je op een rijtje.

- Je kunt sneller door het bestelproces gaan als je een nieuwe bestelling wilt plaatsen.
- In jouw account kun je de status van je bestelling(en) zien.
- Je kunt makkelijk voorgaande bestellingen bekijken in je eigen account.
- Als je wijzigingen wilt aanbrengen in je accountinformatie kun je dit simpel doen, zo zorg je dat bijvoorbeeld afleveradressen altijd up-to-date zijn.
- Je kunt je wachtwoord om in je account in te loggen wijzigen.
- In je account kun je meerdere adressen in je adresboek bijhouden (zo kun je ook een bestelling naar een andere adres, bijvoorbeeld naar je werk of vrienden laten versturen).

Hoe weet ik of mijn bestelling goed geregistreerd is? 

Als je je order geplaatst hebt, krijg je een bericht op je scherm dat aangeeft dat je order goed geplaatst is. Daarnaast ontvang je ook een bevestiging op het mailadres dat je hebt ingevuld bij je bestelling. Mocht je geen bevestigingsbericht of –mail ontvangen, neem dan vooral contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigingen in mijn order aanbrengen nadat deze geplaatst is?

Zolang je bestelling nog niet verzonden is, kun je deze in principe nog annuleren of hier wijzigingen in aanbrengen. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact met ons op zodat we je hiermee kunnen helpen.

Hoe weet ik of een product in voorraad is?

In principe zijn alle producten die je op de website ziet in voorraad. Als iemand net het laatste model van een bepaald product heeft gekocht, kan het zijn dat de knop om het product aan je winkelwagen toe te voegen niet werkt. Als dit voorkomt, zal onze inkoopafdeling haar uiterste best doen om de voorraad van het product zo snel mogelijk weer aan te vullen.

Ik kan een product niet bestellen omdat er geen voorraad is. Wanneer komt dit product weer op voorraad?

Bij fietsen staat veelal aangegeven wanneer deze weer beschikbaar zijn. De meeste onderdelen komen binnen 1 a 2 weken weer op voorraad als de producten nog actief op de website staan. Als we verwachten dat een product een langere levertijd heeft zullen we deze (tijdelijk) van de website verwijderen.

Wat gebeurt er wanneer niet alle items die ik wil bestellen op voorraad zijn?

Mocht het een keer gebeuren dat je iets besteld hebt, wat we net niet op voorraad hebben, dan zullen we gelijk contact met je opnemen. We kunnen dan samen kijken wat te doen. We kunnen wachten met het versturen van je bestelling totdat alle producten weer leverbaar zijn of we kunnen het aankoopbedrag van het ontbrekende product retourneren en de rest van de bestelling gewoon naar je versturen.

Kan ik een product aan mijn bestelling toevoegen nadat ik mijn bestelling al geplaatst heb?

Ja, zolang je je bestelling nog niet verzonden is, kun je nog zoveel producten toevoegen als je wilt. Je kunt contact met ons opnemen om de laatste stand van zaken rondom je bestelling na te vragen. Echter, als je order al verzonden is, kunnen we hier niets meer in wijzigen en zul je een nieuwe bestelling moeten plaatsen die we separaat versturen.

Is er een minimum orderbedrag?

Nee, er is geen minimumorder bedrag. Je kunt kopen wat je wilt, de prijs maakt hierbij niet uit. Bij bestellingen boven de 99 euro betaal je €4,95 verzendkosten, bij bestellingen daaronder wordt €9,95 in rekening gebracht voor de verzending.

Hoeveel zijn de verzendkosten?

Bij bestellingen boven de 99 euro betaal je geen verzendkosten voor bestellingen België. Als het totaalbedrag van je bestelling minder dan 99 euro is, komt er 9,95 euro aan verzendkosten bij. Om de mogelijkheden en verzendkosten te weten te komen voor verzendingen naar andere landen, kun je altijd contact met ons opnemen. Wij versturen onze pakketten met UPS, FedEx en Skynet.

Is de BTW inbegrepen bij de prijs van de producten op de website?

Alle prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Aangezien het hoofdkantoor van Santafixie.nl in Barcelona, Spanje gevestigd is, wordt het Spaanse BTW-tarief gehanteerd, dit is ook 21%.

Zijn er nog extra (verzend)kosten die niet gelijk zichtbaar worden tijdens het bestellen?

Nee, er komen geen extra kosten bij die niet zichtbaar zijn op de website. De verzendkosten worden duidelijk aangegeven en je komt dus niet voor onverwachte kosten te staan.

Uit welke veilige betaalmethoden kan ik kiezen?

iDEAL – Met deze betaalmethode betaal je in de veilige omgeving van je eigen bank (online bankieren). Er zijn geen bijkomende kosten als je voor deze betaalmethode kiest.

PayPal – Bij deze betaalmethoden word je doorgeleid naar de beveiligde betaalomgeving van PayPal. Je hebt hiervoor geen account nodig, zonder account moet je alleen eenmalig je creditcardgegevens verstrekken. Als je al wel een account hebt, hoef je alleen maar in te loggen. Bij deze betaalmethode wordt er een klein bedrag aan commissie in rekening gebracht, dit wordt zichtbaar als je voor deze methode kiest.

Betaling met creditcard – via deze betaalmethode kun je in een beveiligde omgeving met je creditcard betalen. Het verschil met PayPal, waar je ook met je creditcard kunt betalen, is dat je niet wordt doorgeleid naar een externe website en geen commissie betaalt.

Moet ik nog iets betalen als mijn bestelling bezorgd wordt?

Nee, er zijn geen andere kosten dan die op de website tijdens het bestelproces worden weergegeven. Je komt dus niet voor onverwachte verrassingen te staan als je bestelling wordt afgeleverd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben wanneer mijn bestelling bezorgd wordt?

Zodra je zending verzonden is, ontvang je van ons een trackingnummer van UPS of FedEx waarmee wij de pakketten verzenden. Hiermee kun je zien wanneer de vervoerder bij je langs komt om je bestelling af te leveren. Mocht je dan echter niet thuis zijn, en de transporteur kan het pakket niet bij iemand anders afleveren, bijvoorbeeld bij een familielid of je buren, maak je geen zorgen. De bezorger zal het later nog een keer proberen. Als er bij de tweede poging weer niemand thuis is, ontvang je een bericht waarmee je contact met het transportbedrijf kan opnemen om een nieuwe afleverafspraak te maken. Het is hierom belangrijk dat het afleveradres inclusief telefoonnummer correct zijn om problemen met de aflevering te voorkomen.

Mijn bestelling is terug gestuurd door de transporteur. Wat moet ik nu doen?

Als de transporteur verschillende keren geprobeerd heeft het pakket bij je af te leveren en er was steeds niemand thuis en er is ook geen reactie gekomen op het bericht dat de vervoerder bij je heeft achter gelaten, wordt het pakket naar ons terug gestuurd. Let er dus goed op dat je bij het plaatsen van je bestelling een correct afleveradres met telefoonnummer opgeeft. Zo kunnen wij of de transporteur je bereiken om te voorkomen dat het pakket wordt terug gestuurd. Echter, mocht het pakket toch geretourneerd worden, zullen wij zodra het bij ons in het magazijn is aangekomen contact met je opnemen om te kijken wat je met de bestelling wilt doen, bijvoorbeeld opnieuw laten versturen naar een ander afleveradres.

Kan ik een product ruilen/retouren nadat ik het ontvangen heb?

In principe kun je binnen 30 dagen een product terug sturen nadat je het ontvangen hebt, je kunt hiervoor vooraf contact met ons opnemen. Voor het retouren is het wel belangrijk dat het product niet gebruikt is, gemonteerd is geweest of beschadigd is geraakt en het moet in de originele verpakking zitten.

Wij brengen geen extra kosten in rekening voor het retouren van producten. Het volledige aankoopbedrag en eventueel betaalde verzendkosten worden teruggestort. De kosten voor het terugsturen van het product komen wel voor rekening van de koper. Aangezien retouren naar Spanje moeten worden verzonden (waar het hoofdkantoor van Santafixie zit), kunnen de vervoerskosten hoger zijn dan normaal. Santafixie komt je hier graag in tegemoet bij het retourneren van hele fietsen en hanteert standaard transportkosten voor het retourneren van een fiets van 20 euro.

Als je een product naar ons terug stuurt is het belangrijk dat je dit goed beschermt zodat het tijdens het transport niet beschadigd raakt. Pas als het product inclusief verpakking in goede, originele staat door ons retour is ontvangen, zullen we het aankoopbedrag op je rekening terug storten. Als een product gebruikt is, gemonteerd is geweest of enige ander teken van gebruik toont, kunnen wij het aankoopbedrag helaas niet retourneren. Producten moeten in perfecte staat zijn bij de ontvangst van het retour, geschikt voor verkoop.

Om een product te ruilen, moet je vooraf contact met ons opnemen zodat we het ruilproces met je kunnen afstemmen.
Meer informatie over het ruilen en terugsturen van producten vind je ook in onze Algemene Voorwaarden.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren of ruilen van een product?

Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren of ruilen van een product, alleen de kosten voor het terugsturen komen voor rekening van de koper. Echter, in het geval van Santafixie.nl zit het hoofdkantoor in Spanje waar het product naar geretourneerd moet worden. We hebben een vast transportbedrag voor retouren van hele fietsen vastgesteld, waarmee we je tegemoet komen zodat je niet met hoge kosten voor het transport voor het terugsturen komt te zitten. De transportkosten voor het terugsturen van een fiets zijn 20 euro.

Hoe kan ik een product retourneren?

Als je een product wilt retourneren moet je vooraf contact met ons opnemen, zodat we het retourproces met je kunnen doornemen. In het algemeen geldt dat je ervoor moet zorgen dat het product goed verpakt zit, in de originele verpakking, zodat het tijdens het transport niet kan beschadigen.

Als je een product wilt retourneren omdat wij een fout hebben gemaakt (je hebt bijvoorbeeld een verkeerd product ontvangen), dan zullen wij een koerier langs sturen om het pakket op te halen en betalen wij de gehele transportkosten voor het retourneren. Echter, als het je eigen keuze is om een product terug te sturen, komen de kosten voor het terugsturen voor jouw rekening. We willen je hier wel in tegemoet komen bij het retourneren van hele fietsen, omdat de pakketten naar Spanje geretourneerd moeten worden. We hebben daarom een standaard transporttarief vastgesteld van 20 euro voor fietsen. We zullen samen kijken wat de makkelijkste manier is om het product naar ons te retourneren (wij kunnen bijvoorbeeld de koerier bij je langs sturen).

Hoe en wanneer ontvang ik het bedrag van mijn geretourneerde bestelling terug?

Zodra we het geretourneerde pakket in ons magazijn hebben ontvangen en hebben bekeken dat alle producten zich in de originele staat bevinden, zullen we het aankoopbedrag aan je retourneren. Onze financiële afdeling houdt je natuurlijk op de hoogte van de voortgang.

Wat moet ik doen als ik een defect product heb ontvangen?

Als je het pakket hebt ontvangen en je ziet dat dit beschadigd, is, dan moet je dit op de pakbon van de transporteur aangeven. Daarna moet je gelijk contact met ons opnemen om dit door te geven. Als je ziet dat een product zich niet in goede staat bevindt, omdat het bijvoorbeeld deuken, krasjes of andere defecten heeft, moet je dit uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van je bestelling aan ons doorgeven. We zullen dan in overleg afstemmen hoe we dit kunnen oplossen.

Zijn retouren op producten die de verkeerde maat hebben mogelijk?

Als wij een fout hebben gemaakt en we hebben je een verkeerd product toegestuurd, zullen wij natuurlijk de transportkosten voor het retourneren betalen en kost dit jou verder niets. Als je zelf een vergissing hebt gemaakt en een verkeerd product hebt besteld, zijn er aan het retouren geen kosten verbonden behalve de transportkosten voor het retourneren. Meer hierover kun je lezen bij de uitleg over het retourneren van producten.