Klantenservice

 

1.- Hoe plaats ik een bestelling
Het is heel makkelijk om een bestelling op Santafixie.nl te plaatsen.
- Je voegt alle producten die je wilt bestellen aan je winkelwagen toe.
- Ga naar je winkelwagen en selecteer dat je je bestelling wilt afronden.
- Je komt nu in het gedeelte om je persoonsgegevens in te vullen. Je kunt kiezen om een bestelling als gast te plaatsen of om een account te maken. (Door het aanmaken van een account kun je onder andere makkelijk inloggen, je bestelgeschiedenis bekijken en een adresboek bijhouden.)
- Je kunt als je wilt een verschillend aflever- en factuuradres aangeven.
- Selecteer de verzendmethode.
- Je kunt vervolgens een betaalmethode kiezen.
- Controleer nog één keer je gehele bestelling en rond deze verder af.

Door het plaatsen van een bestelling ga je akkoord met de Algemene Voorwaarden. Als je ervoor kiest om een account aan te maken, ben je zelf verantwoordelijk voor het vertrouwelijk houden van je gebruikersnaam en wachtwoord. Het is verboden om iemand anders zijn account te gebruiken zonder zijn of haar nadrukkelijke toestemming. Mocht je zien dat iemand zonder authoristatie jouw account heeft gebruikt, neem dan gelijk contact met ons op. Santafixie is echter niet verantwoordelijk voor enige schade die veroorzaakt wordt door het niet-geauthoriseerd gebruik van je account.

2.- Veilig betalen.
Santafixie.nl bied je verschillende veilige betaalmogelijkheden om je bestelling te plaatsen:

iDEAL
Als je voor deze betaalmethode kiest wordt je doorgeleid naar de website van jouw bank. Je kunt nu de betaling voldoen op de beveiligde website van je bank via online bankieren. Let alleen wel even op dat je na het doen van de betaling terugkeert naar onze website zodat de bestelling goed geplaatst wordt en je de bevestiging ook ontvangt. 

PAYPAL
Paypal is een online bank voor het plaatsen van online bestellingen met je creditcard. Je wordt doorgeleid naar de beveiligde omgeving van PayPal. Als je hier al een account hebt, kun je gewoon inloggen en hoef je niet je creditcard gegevens in te vullen. Als je nog geen account hebt, kun je eenmaalig je creditcard gegevens doorgeven. Meer informatie over het betalen met PayPal vind je op de website van PayPal. Let op dat er voor betalingen met PayPal een commissie van 3% in rekening wordt gebracht. Dit wordt zichtbaar voordat je de betaling afrond.

Betaling met creditcard
Via onze strategische betalingspartner ADYEN PAYMENTS en het 100% veilige encryptiesysteem kunt u snel en veilig betalen met uw creditcard of bankpas. Deze verbinding heeft een gegevensversleuteling en vindt plaats in een ander venster om ervoor te zorgen dat de verbinding met de betalingsgateway van de bank 100% veilig is. Deze betaalmethode heeft geen commissies voor de klant.

Onze financiële afdeling houdt goed in de gaten of er geen problemen zijn of zich mogelijk fraude voordoet. We houden dan ook ten alle tijden het recht om een bestelling of betaaltransactie om veiligheidsreden te weigeren.



3.- Verzendkosten en levertijden.
Bij bestellingen boven de €99 worden er €4,95 voor berzorgingen naar Nederland, en €5,95 of geen verzendkosten naar België, afhankelijk van jouw keuze. Bij bestellingen onder de €99 wordt €9,95 als verzendkosten in rekening gebracht voor Nederland en België. Er is ook een optie om voor €5,95 de bestellingen vanuit België naar een ophaalpunt te laten brengen.
Wij versturen de pakketten met UPS / FedEX / Skynet, de levertijden naar Nederland en België zijn 1 a 4 werkdagen voor de meeste producten. Er geldt alleen een iets langere levertijd van 5 – 7 werkdagen voor de fixie fietsen van de merken State Bicycle, 6KU Bicycle en Quella Bicycle. De levertijd staat ook bij de producten op de website aangegeven. De levertijden zijn indicatieve levertijden, Santafixie is niet verantwoordelijk voor vertragingen in de levering veroorzaakt door de transporteur. Dit zijn natuurlijk uitzonderingssituaties, maar helaas liggen deze buiten onze macht. We doen er in zulke gevallen alles aan om de situatie op te lossen en te zorgen dat je jouw bestelling zo snel mogelijk ontvangt.  

Voor de mogelijkheden van het bezorgen in andere landen en de bijbehorende verzendkosten, kun je contact met ons opnemen.



4.- Garantie.
Voor elke geldige garantieclaim die we ontvangen, zullen we een oplossing voorstellen waarmee je zo snel mogelijk weer kunt fietsen. Daarom zullen we proberen om je zo snel mogelijk een oplossing te bieden, volgens de voorwaarden van elke fabrikant.

Fouten/schade die het gevolg zijn van onjuiste montage of verkeerd gebruik van producten, gebrek aan onderhoud, nalatigheid of wijziging/aanpassingen van het product worden niet geaccepteerd als geldige garantieclaims.

In alle gevallen moeten de producten worden geïnstalleerd, gebruikt en gerepareerd volgens de instructies van de fabrikant. Als deze instructies niet worden opgevolgd, wordt jouw item als beschadigd beschouwd en vervalt de garantie.

Banden, binnenbanden, remmen, kabels en remblokken, evenals producten die door hun gebruik normale slijtage ervaren, vallen niet onder de garantie. We accepteren geen retour van natte, smerige en stinkende kleding; retourzendingen voor sokken en ondergoed worden om hygiënische redenen niet geaccepteerd.

Download de Santafixie fiets Garantie Voorwaarden


5.- Ruilen en retourneren.

We willen graag vooraf duidelijk stellen dat Santafixie niet verantwoordelijk is of kan worden gehouden voor het verkeerd monteren door de klant (of diegene aan wie de klant het monteren heeft overgedragen). Al onze producten ondergaan een kwaliteitstest en worden gecontroleerd voordat ze verzonden worden. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om te zorgen dat, na ontvangt, het in elkaar zetten van de fiets (onderdelen zoals zadel, pedalen en voorwiel) zorgvuldig en op de juiste wijze wordt gedaan, gebruik makend van het juiste gereedschap.

Ons streven is natuurlijk dat iedere klant tevreden is met de aankoop. Mocht dit echter niet het geval zijn, dan heb je 30 dagen de tijd om een product kosteloos te retourneren. Het volledige aankoopbedrag en eventueel betaalde verzendkosten voor de initiële verzending zullen worden teruggestort als het product samen met de originele verpakking in goede staat worden ontvangen. Neem contact met ons op om de retourprocedure te ontvangen.

- Retouren vanwege gebreken
Als je een product ontvangt dat zich niet in de juiste staat bevindt en bijvoorbeeld gebreken vertoont, dan zullen we dit natuurlijk zo met je regelen dat je ofwel een nieuw product ontvangt, ofwel dat het aankoopbedrag geretourneerd wordt. Als je een product met gebreken hebt ontvangen, kun je contact met ons opnemen. We zullen je dan vragen om een foto van het product naar ons te mailen en we zullen samen kijken welke van de mogelijke oplossingen je voorkeur heeft. Het beschadigde product zullen we laten ophalen zodat het naar ons magazijn of onze werkplaats geretourneerd kan worden. Als het product precies hetzelfde is zoals aangekocht en geen productiefout laat zien dient de consument de kosten te betalen.

- Vrijwillige retour
Als je het product wilt terugsturen, bijvoorbeeld omdat je het toch niet mooi vindt of de verkeerde maat of kleur hebt gekozen, kun je hiervoor contact met ons opnemen. We zullen de retourprocedure dan met je doornemen. Let erop dat je voor het terugsturen het product goed verpakt, zodat het niet kan beschadigen tijdens het transport. Want alleen als we het product met de verpakking in originele staat ontvangen, zullen we het aankoopbedrag inclusief eventueel betaalde verzendkosten voor de initiële verzending aan je retourneren. Let er ook op dat je je ordernummer goed vermeldt zodat we je retour sneller kunnen verwerken. Wij brengen geen extra kosten in rekening voor het retouren van producten. De kosten voor het vrijwillig terugsturen van het product komen wel voor rekening van de klant. Aangezien retouren naar Spanje moeten worden verzonden (waar het hoofdkantoor van Santafixie zit), kunnen de vervoerskosten hoger zijn dan normaal. Voor het retouren van fietsen komt Santafixie je hier graag in tegemoet en hanteert daarom standaard transportkosten voor het retouren van een fiets van 50€.

Bekijk dit document aandachtig om te weten hoe je een fiets kunt retourneren of omruilen.
Let op: Het recht om producten aan ons te retourneren zoals hierboven vermeld is niet van toepassing op speciale verzoeken/custom bestellingen die zijn gespecificeerd of aangepast aan de specificaties van de klant. Dit geldt ook voor elk product dat gewoonlijk niet op voorraad is bij Santafixie en dat op verzoek van de klant is besteld.

6.- Reclamaties.

We doen er natuurlijk alles aan om te zorgen dat je producten in perfecte staat ontvangt en dat ze goed werken. Echter, als het voorkomt dat je een product beschadigd of niet-werkend ontvangt, neem uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst van het product contact met ons op. Let op dat je ook op de pakbon van de transporteur aangeeft als de verpakking beschadigd is.

We zullen in overleg afstemmen hoe we dit kunnen oplossen. We kunnen je vragen om ons foto´s van het product te mailen voor onze administratie.